Jak reklamować obozy i kolonie w Internecie i ile to kosztuje?

  • 29 kwietnia, 2021
  • NEWS

Wkraczamy w okres wakacyjny, a dodatkowo poluzowanie obostrzeń wpłynie korzystnie na chęć wyjazdów lub wysłania dzieci na kolonie i obozy. Można się spodziewać, że wkrótce ludzie tłumnie ruszą na wypoczynek. Dzieci zmęczone nauką zdalną będą chciały wrócić do przebywania wśród rówieśników i nadrobić zaległości w nauce lub sporcie. Warto przypomnieć się tym, którzy byli klientami wcześniej, a także przyciągnąć nowych.  Inne firmy na pewno będą mocno się reklamować. Aby wybić się ponad konkurencję potrzeba zaangażowania w nowoczesne formy reklamy.

  1. Media społecznościowe

Obecnie wielu organizatorów posiada własne profile w mediach społecznościowych. Część z nich wykorzystuje potencjał tych mediów i oprócz zaangażowania stałych odbiorców, stara się przyciągnąć nowych fanów/klientów. Facebook czy Instagram dają kapitalne narzędzia do targetowania reklam użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem skorzystają z oferty. Warto wspomagać reklamami swoją działalność w mediach społecznościowych. Dzięki temu znacząco zwiększą się zasięgi, liczba fanów oraz liczba klientów.

Przed podjęciem decyzji na który obóz się wybrać wielu użytkowników sprawdza profil na Facebooku różnych miejsc, w tym: zdjęcia, udogodnienia, opinie klientów, promocje, ceny karnetów, plan zajęć. Często jest tak, że te profile, które nie mają aktualnych informacji lub zdjęć są pomijane w wyborze. Poniżej przedstawiamy listę rzeczy, które musisz wykonać, aby profil Twojej firmy był kompletny:

  • zdjęcia wcześniejszych turnusów,
  • zdjęcia ośrodków,
  • zdjęcia z zajęć,
  • telefon kontaktowy,
  • włączone opinie,
  • cennik,
  • informacje o zajęciach,
  • sylwetki opiekunów.

Warto regularnie publikować informacje (2-3 razy w tygodniu). Dzięki temu profil jest „żywy”, pokazuje, że cały czas coś się dzieje. Poza tym podtrzymuje to relacje z obecnymi obserwującymi konto. Przypomina im o koloniach.

Przykładowa grafika reklamowa Facebook dla obozów dla dzieci

Przykładowa grafika reklamowa Facebook dla obozów dla dzieci

Sama publikacja nowych informacji czy grafik nie wystarczy, żeby przebić się do szerszego grona. Jeśli chcesz znacząco powiększyć grono klientów musisz zdecydować się również na posty sponsorowane. Dzięki kierowaniu reklam do odpowiednich grup docelowych uzyskasz znacznie większy odzew. Możesz przyjąć następujące formy reklamy:

  • reklama do turystów z Polski,
  • reklama do osób uczących się danego języka (obóz językowy), osób uprawiających dany sport (obóz sportowy), osób grających na instrumentach (obozy muzyczne), osób szukających informacji na temat diety (obozy odchudzające),
  • reklama do osób zainteresowanych daną lokalizacją, ale mieszkających w innej,
  • reklama do osób, które już obserwują Twój profil (zapraszająca ponownie),
  • reklama do użytkowników podobnych do osób, które już obserwują Twój profil (wiek, zainteresowania),
  • reklama do znajomych osób, które obserwują Twój profil.

Koszty kampanii reklamowej w mediach społecznościowych są uzależnione od rynku oraz sposobu kierowania reklamy. Im większy rynek tym wyższe koszty. Im bardziej szczegółowe kierowanie reklam na konkretne osoby tym wyższe koszty.

Koszt kampanii reklamowej w mediach społecznościowych waha się pomiędzy 3zł a 10zł za 1000 wyświetleń reklamy.

W 3G Studio mamy specjalistów od reklam w mediach społecznościowych. Działamy w branży turystycznej od kilku lat. Wiemy co się sprawdza i jak należy kierować reklamy. Przygotujemy dokładną symulację kosztów z wynikami, stworzymy reklamy, przeprowadzimy kampanie, zdamy szczegółowy raport. Wydając 500zł miesięcznie na reklamę w social mediach możesz uzyskać nawet powyżej 150 tys. wyświetleń reklamy!

  1. Reklamy w Google

Mnóstwo użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google więcej niż raz dziennie. Szukają oni również obozów i kolonii. Jeśli chcesz zadbać o dobrą widoczność musisz reklamować się w wyszukiwarce na konkretne słowa kluczowe.

Aby skorzystać z tej formy reklamy firma musi posiadać stronę internetową lub profil na Facebooku. Reklama wyświetli się tuż pod paskiem wyszukiwania, ponad wynikami organicznymi. Możesz:

  • reklamować się na konkretne słowa kluczowe (np. obóz muzyczny, obóz językowy, obóz sportowy dla dzieci, itp..),
  • możesz kierować swoje reklamy do konkretnych grup docelowych, np. osób uczących się języka, osób uprawiających dany sport, osób grających na instrumentach, osób szukających informacji na temat diety,
  • możesz kierować swoje reklamy do osób podobnych do Twoich klientów (podobny wiek, zainteresowania).

Koszty reklamy w wyszukiwarce zależą od wielu czynników, w tym od konkurencji, sposobów kierowania, słów kluczowych i innych. Jeśli chcesz reklamować swoje obozy w Google odezwij się do nas używając formularza kontaktowego na podstronie KONTAKT. Nasz doradca przeprowadzi symulację kampanii i oszacuje jej koszty oraz wyniki.

  1. Remarketing i kampanie banerowe

Z naszego doświadczenia wiemy, że jedna wizyta na stronie internetowej może nie wystarczyć, żeby podjąć decyzję o wysłaniu dziecka na obóz. Często wymaga to większej liczby wizyt i przekonywania pociechy do wyjazdu akurat w to miejsce. Z pomocą przychodzą tutaj kampanie remarketingowe. Polegają one na tym, że klient, który wchodzi w interakcję z Twoją stroną internetową trafia na Twoje listy odbiorców w kampaniach Google lub Facebooka. Następnie, gdy przegląda inne strony internetowe wchodzące w skład sieci reklamowej Google (np. OLX, Onet, Interia) lub wchodzi na media społecznościowe (Facebook, Instagram) widzi reklamę graficzną (baner) Twojej firmy. To tzw. reklama śledząca. Jest to niezwykle skuteczna forma reklamy, jednak do poprawnego działania potrzebuje pewnej wielkości bazy użytkowników. Zebranie tej bazy może w niektórych przypadkach trwać 2 tygodnie, a w innych 2 miesiące.

Przykładowa grafika reklamowa Facebook kolonii dla dzieci

Przykładowa grafika reklamowa Facebook kolonii dla dzieci

Można stosować samą reklamę banerową w sieci reklamowej Google czy Facebooka bez list remarketingowych. Wtedy kierujemy reklamy do użytkowników w ramach wybranej grupy docelowej.

Obie formy reklamy (remarketing i reklama banerowa) są bardzo tanimi formami reklamy. Koszt 1000 wyświetleń zwykle waha się pomiędzy 3zł a 6zł za 1000 wyświetleń reklamy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej lub podjąć z nami współpracę odezwij się korzystając z formularza kontaktowego na podstronie KONTAKT lub zadzwoń pod numer 781-242-444. Nasz doradca odpowie na wszystkie pytania oraz przygotuje bezpłatnie symulacje kosztów i wyników. Kampanie reklamowe jesteśmy w stanie wdrożyć w tempie ekspresowym zapewniając dopływ klientów niemal od razu!

Specjalista ds. optymalizacji i pozycjonowania. Właściciel agencji reklamowej Eldorado53. Z pełną pasją rozwija profile na portalach społecznościowych dla różnych branż.

JESTEŚMY 3GSTUDIO.

Chcesz wyprzedzić konkurencję? Nie wydawaj więcej – wydawaj mądrzej. Dzięki współpracy z nami dowiesz się co przyniesie najlepsze efekty i da pieniądze Twojej firmie!

Poproś o bezpłatną wycenę

Oferujemy profesjonalne usługi SEO, które pomagają stronom internetowym drastycznie podnosić wynik wyszukiwania organicznego, aby konkurować o najwyższe pozycje w rankingach, nawet jeśli chodzi o wysoce konkurencyjne słowa kluczowe.

Więcej wpisów z naszego blogu

Zobacz wszystkie wpisy