PPC

GOOGLE ADS / ADWORDS

Kampania reklamowa

Spis treści

Wiemy, że część z odwiedzających nas osób może być już w trakcie prowadzenia kampanii, a część dopiero zapoznaje się z tematem. Dlatego, żeby pomóc Ci w szybkim przeskoczeniu do interesujących Cię materiałów. Przygotowaliśmy interaktywny spis treści. Kliknij w jeden z poniższych linków, a przeniesiesz się do odpowiedniego paragrafu.

 

* w 2018 roku Google zmieniło nazwę swojej usługi. Dawna kampania Google AdWords to teraz Google Ads. Na tej stronie używamy obu tych określeń zamiennie.

Pewnie obliczałeś kiedyś jak duża jest grupa potencjalnych klientów, którzy są zainteresowani usługami z Twojej branży. A czy zastanawiałeś się jaka część z nich trafia na stronę internetową konkurencji zamiast do Ciebie?

Bez względu na to jak duży jest to procent, instynkt przedsiębiorcy najpewniej podpowiada Ci, że mogłoby być więcej. Da się to zrobić! Wystarczy, że jak najszybciej zaprojektujesz swój marketing tak, aby wyeksponować stronę firmy wśród Twojej grupy docelowej.

Jak to zrobić? Nasza agencja marketingu internetowego 3G studio oferuje Ci przeprowadzenie kampanii reklamowej Google AdWords, która sprawi, że będziesz bardziej zauważalny w wyszukiwarce, czyli trafisz do większej liczby potencjalnych klientów.

Zasada jest prosta:  rzucaj się w oczy, a zwiększysz sprzedaż!

UWAGA: Jeżeli chcesz kompleksowo promować swoją stronę w Google, powinna Cię zainteresować również ta podstrona o pozycjonowaniu.

Co sprawia, że skuteczność Google Ads jest taka duża?

Po pierwsze sam określasz grupę docelową, do której chcesz trafić. Dzięki temu Twoje reklamy wyświetlają się tylko osobom zainteresowanym produktami i usługami z Twojej branży. Rozwinięcie tego zagadnienia znajdziesz w trzecim rozdziale.

Po drugie, Twoja strona będzie się wyświetlać na pierwszej stronie w wynikach wyszukiwania Google. Nie jest istotne czy dodatkowo pozycjonujesz swoją stronę. Oczywiście takie kompleksowe działanie jest jak najbardziej wskazane, ale bez niego też można zajść wysoko.  Efekt jest natychmiastowy, bo reklamy wyświetlają się od momentu uruchomienia kampanii. Dzięki temu Ads idealnie nadaje się do promocji sezonowych. Zawsze masz pewność, że np. w czasie wyprzedaży klienci zauważą Twoją stronę.

Dodatkowym atutem jest to, że reklama w Google będzie wyświetlana wyłącznie wtedy, kiedy otwarta będzie Twoja firma.  Może się to wydawać błahostką, ale zastanów się jak często klienci najpierw do Ciebie dzwonili, a dopiero później podejmowali decyzję o zakupie czy współpracy. Wyświetlanie się wyłącznie w godzinach prowadzenia działalności eliminuje ryzyko braku odebranego połączenia i przejścia do konkurencji. Oczywiście określanie godzin wyświetlania jest tylko opcją. Jeżeli specyfika Twojej branży sprawia, że całodobowe reklamy będą się sprawdzać to jak najbardziej jest to możliwe.

Google Ads - sam decydujesz ile wydajesz

To Ty ustalasz ile maksymalnie jesteś gotów zapłacić za pojedyncze kliknięcie w reklamę, a także ile ma wynieść dzienny budżet całego przedsięwzięcia. Od początku masz pełną kontrolę nad kosztami i wiesz jaką fakturę otrzymasz każdego miesiąca. Duża elastyczność tego formatu pozwala na sezonowe zwiększanie budżetu lub po prostu dostosowanie go do Twoich możliwości w danym momencie. Nie ma ryzyka i ukrytych kosztów, a co najważniejsze, dzięki Google Ads na Twoją stronę trafią tylko potencjalni klienci zainteresowani ofertą.

 

I na koniec przechodzimy do pieniędzy. Atutem kampanii Ads jest zdecydowanie to, że płacisz tylko za kliknięcie w Twoją reklamę. Samo wyświetlenie jest darmowe. Dzięki temu potencjalni klienci mogą przeczytać tekst reklamowy i na podstawie informacji w nim zawartych stwierdzić, czy jest to oferta dla nich. To pomaga dodatkowo wyeliminować osoby niezainteresowane i ograniczyć niechciane koszty.


Precyzyjne określenie grupy docelowej

Reklama firmy prowadzona przy użyciu Google Ads trafi wyłącznie do precyzyjnie określonej grupy odbiorców. Jest ona ustalana na podstawie wieku, geolokalizacji, zainteresowań oraz wcześniej wyszukiwanych fraz.

 

Co to oznacza w praktyce? Krótko mówiąc trafisz wyłącznie do internautów, którzy są gotowi skorzystać z Twojej oferty. Wskaźniki sprzedaży pójdą w górę, a Ty zaoszczędzisz czas i pieniądze. Jest to ogromna przewaga Google AdWords nad tradycyjnymi sposobami reklamy. Te drugie sprawiają, że reklama jest w zasięgu wzroku każdej osoby, a w rzeczywistości nikt jej nie widzi, bo pamięta, że często widział rzeczy, które kompletnie go nie interesowały.  Z Google Ads jest inaczej i to właśnie dzięki temu w szybki sposób możesz wyróżnić się na tle konkurencji.

Reklama w Google – skuteczność


Działaj lokalnie i docieraj do mieszkańców Twojej miejscowości

Prowadzisz firmę lokalną, a też chciałbyś skorzystać z korzyści jakie daje Google AdWords? Nie ma najmniejszego problemu, ponieważ usługa ta pozwala na ustalenie w jakiej odległości od Ciebie i Twojej firmy wyświetlać się będą reklamy. Interesuje Cię sam Rzeszów? A może Rzeszów +50km? Takie ustawienia miejsca wyświetlania są możliwe i świetnie się sprawdzają. Reklama lokalna jest zazwyczaj tańsza od ogólnokrajowej czy zagranicznej, a pozwala na natychmiastowy wzrost rentowności działań marketingowych. Możesz też reklamować się na poziomie lokalnym, ale w mieście na drugim końcu kraju. Nie ma tutaj żadnych ograniczeń. Decyduje tylko i wyłącznie specyfika Twojego biznesu i strategia jaką przyjmiesz.

Zagraniczna reklama w Google

Chcesz rozszerzyć swoją działalność na rynki zagraniczne? A może już to robisz, ale chcesz zwiększyć skalę lub dotychczasowe efekty nie są zadowalające? Bez względu na to do jakiej grupy się zaliczasz - dobrze trafiłeś! AdWords jest stworzone dla Ciebie, a w 3G studio lubimy działać międzynarodowo. Na stałe współpracujemy z native speakerami, co pozwala na skuteczne dostosowanie się do rynku w kraju, który chcesz podbić. Prowadzimy skuteczne kampanie Google Ads w wielu językach obcych, dlatego usiądź wygodnie i czekaj na sukces.

Na czym polega optymalizacja kampanii Google AdWords?

Pierwszym etapem prowadzenia kampanii jest stworzenie tekstów reklamowych oraz wybór fraz kluczowych. Po tym etapie następuje oficjalne rozpoczęcie kampanii i wyświetlanie reklam użytkownikom. W tym momencie też zaczyna się nasza optymalizacja. To znaczy, że na bieżąco monitorujemy efekty prowadzonej kampanii. Pozwala nam to na obniżenie kosztów za kliknięcie w reklamę oraz jeszcze lepsze dobranie fraz i tekstów. Sprawdzamy skuteczność każdego z nich i koncentrujemy się na tych najlepszych. Dodatkowo określamy hasła wykluczające, co pozwala w dużym stopniu na wyeliminowanie przypadków, w których reklama dociera do osób, które nie są zainteresowane Twoją ofertą. Optymalizacja każdej kampanii przeprowadzana jest przez nas indywidualnie, a nie według z góry założonych schematów. To daje gwarancję większej elastyczności, a co za tym idzie większej skuteczności.

WAŻNE: Dotychczasowa kampania reklamowa Google AdWords nie była udana? Zoptymalizujemy ją dla Ciebie!

Jeżeli ktoś prowadzi kampanię AdWords dla Twojej firmy, ale jej wyniki Cię nie satysfakcjonują – zgłoś się do nas! Przyjrzymy się jej dokładnie i powiemy, czy nasza wiedza i doświadczenie pozwala na jej ulepszenie.

Reklamy graficzne

W ramach kampanii Google Ads możesz również tworzyć reklamy graficzne, tak zwane banery. Banery będą wyświetlać się na stronach w sieci partnerskiej Google. Ta sieć to miliony stron na całym świecie, w tym tysiące polskich stron. Na liście można znaleźć wielkie portale typu onet.pl lub interia.pl, ale i mniejsze: opiniotwórcze blogi, lokalne dzienniki, branżowe strony.

To, gdzie ma się pojawić Twoja reklama definiujesz ręcznie. Możesz wybrać konkretną branżę lub nawet konkretną stronę.

Reklama może być statycznym banerem lub animacją. Możesz na niej umieścić zdjęcie Twojego produktu, cenę i nazwę usługi. Płatność naliczana jest tylko za kliknięcie reklamy i przejście na Twoją stronę internetową.

To bardzo tani sposób również na zwiększenie świadomości marki wśród klientów. Klient może wyświetlić tę reklamę tysiące razy i mimowolnie zapamiętać nazwę Twojej firmy. Ty za to nie zapłacisz ani grosza.

Remarketing

Remarketing w kampaniach Google AdWords to sposób na przekonanie klienta do ponownego przejrzenia oferty lub zakupu produktu. Klient, który wcześniej wszedł w interakcje z Twoja stroną zobaczy reklamę Twojej firmy w formie baneru, tekstu lub wideo podczas korzystania z innych witryn.

To świetny sposób na zwiększenie sprzedaży, budowanie marki oraz zwiększenie bazy klientów. Koszty kampanii remarketingowej nie są duże. Płatność naliczana jest tylko w momencie kliknięcia reklamy i przejścia użytkownika na Twoją stronę. Jeśli zależy Ci, aby jak najwięcej osób kojarzyło Twoją firmę to skorzystaj z tej usługi.

Istnieje kilka możliwości konfiguracji kampanii w ramach remarketingu. Ponowna reklama może wyświetlać się jako: reklama marki; reklama konkretnego produktu, który przeglądał klient; reklama w innych usługach Google lub aplikacjach mobilnych.

Często klienci nie podejmują decyzji o zakupie produktu lub usługi podczas pierwszej wizyty na stronie. Warto jest następnego dnia przypomnieć się takim osobom z reklamą. Być może dojrzeli już do decyzji o zakupie lub sprawdzili inne opcje i Twoja wydaje im się najatrakcyjniejsza.

Optymalizacja kampanii Google Ads

Kampanie wideo YouTube

Reklamy w serwisie YouTube mogą obejmować reklamy w formie wideo, reklamy w formie baneru graficznego lub obie jednocześnie. Możliwe jest wyświetlanie reklam, których użytkownik nie może pominąć.

Jeśli masz w swojej ofercie atrakcyjny produkt lub ciekawą usługę, którą można pokazać w interesujący sposób za pomocą zdjęcia, wideo lub animacji to ta forma reklamy powinna być Twoim priorytetem.

Reklamy możesz kierować do ściśle określonej grupy. Mogą to być np. kobiety w wieku 20-30 lat, osoby mieszkające w mieście Rzeszów lub osoby zainteresowane tematyką kulinarną. Na przykładzie tej ostatniej grupy powiemy Ci jak interesująca może być taka reklama:

Jeżeli Rzeszów jest miejscem, w którym prowadzisz swoją restaurację, oczywistym jest, że chcesz, aby Twoje reklamy trafiały tylko do osób zamieszkałych w tym mieście lub w okolicach. Wyobraź sobie, że Twój film lub zdjęcie wyświetla się mieszkańcom Rzeszowa, gdy oglądają przepisy kulinarne, vlogi o potrawach danej kuchni. Być może nie znali wcześniej Twojej knajpy. Być może nie skojarzyli jej z daną kuchnią. Być może porzucą pomysł gotowania samemu ze względu na np. brak wszystkich składników, brak umiejętności, lepszy wygląd Twojego dania niż dania z przepisu, brak czasu, chęć wyjścia na miasto. YouTube to znakomite narzędzie do odczytywania potrzeb i pragnień potencjalnych klientów i przyciągnięcie ich do siebie.

Kampanie nie są drogie. W zależności od typu kampanii zapłacisz za wyświetlenie pełnej reklamy lub kliknięcie w nią i przejście na Twoją stronę internetową.

Dlaczego powinieneś wybrać 3G studio?

Te wszystkie informacje, które znajdują się powyżej są oczywiście bardzo istotne. Co jednak sprawia, że to nam powinieneś zaufać i z nami przeprowadzić skuteczną kampanię Google Ads dla swojej strony internetowej? Przygotowaliśmy krótkie podsumowanie:

  1. Najlepszą reklamą jest sukces. Kampanie, które prowadzimy mają bardzo wysoką skuteczność i charakteryzuje je stały spadek kosztów.
  2. Jesteśmy na bieżąco. Punktem wyjścia jest nasze doświadczenie, do którego dokładamy narzędzia z nowymi funkcjami oraz obowiązujące trendy na rynku.
  3. Stale monitorujemy skuteczność prowadzonych przez nas kampanii, co pozwala na natychmiastową reakcję i optymalizację. Wzmacniamy działania, które polepszają Twoją obecność w Internecie.
  4. Na bieżąco będziemy Cię informować o efektach naszej pracy. Przydzielimy Ci opiekuna, który bazując na przygotowanym dla Twojej firmy harmonogramie będzie zarządzał kampanią, dzięki czemu będzie ona pod stałą kontrolą.
  5. Działamy na wielu płaszczyznach. Jeżeli zauważymy na Twojej stronie coś, czego modyfikacja pozwoli na przeprowadzenie skuteczniejszej kampanii to natychmiast damy Ci znać i zaproponujemy gotowe rozwiązania.
  6. Rozbudujesz bazę potencjalnych klientów. Wykorzystamy do tego Google AdWords, ale nie tylko. Zawsze przy okazji prowadzonej kampanii proponujemy stworzenie landing page’a, który pozwoli na zdobycie kontaktów. Takie rozwiązanie jest korzystne zwłaszcza w kampaniach krótkoterminowych.

PAMIĘTAJ: Z 3G studio zyskasz więcej!

Wybierz swój pakiet

Rodzaj pakietuPakiet podstawowyPakiet indywidualny
Maksymalna liczba kampanii2do negocjacji
Maksymalna liczba grup reklam6do negocjacji
Maksymalna liczba tekstów reklamowychbez limitubez limitu
Maksymalna liczba słów kluczowychbez limitubez limitu
Reklama w sieci wyszukiwaniataktak
Reklama międzynarodowanietak
Reklama na urządzeniach mobilnychtaktak
Reklama graficznatak, grafiki płatne dodatkowotak
Remarketingtaktak
Reklamy Wideonietak
Raport raz w miesiącudo negocjacji

Cena kampanii AdWords / Ads?

Napisz do nas, a przeprowadzimy symulację i podamy Ci jaki budżet na reklamy będzie odpowiedni dla Twojej firmy. Każda branża to inna konkurencja, inne stawki, inna popularność. To wszystko składa się na cenę. Podaj w formularzu kontaktowym najważniejsze informacje i czekaj na odpowiedź. Damy znać w ciągu 24 godzin. Tylko jedna wiadomość dzieli Cię od wyższych pozycji!

Zainteresowany?

Napisz do nas. Podaj w formularzu najważniejsze informacje i czekaj na odpowiedź. Damy znać w 24 godziny. Tylko jedna wiadomość dzieli Cię od większej liczby klientów!