Pozycjonowanie aukcji – trafność

Wszedłeś na tę stronę, więc z pewnością prowadzisz sprzedaż na Allegro. Zastanawiałeś się kiedyś, co kryje się za magicznym określeniem trafność największa? Jakie czynniki decydują o tym, że aukcje konkurencji wyświetlają się wyżej? Nie wszystkie te informacje są jawne i jednoznaczne, co budzi pewne kontrowersje. Oferujesz ciekawy produkt i obsługę najwyższej jakości, a mimo to aukcja nie trafia na pierwszą stronę wyników wyszukiwania w Allegro?  Masz problem z osiągnięciem wysokich pozycji pomimo dobrej sprzedaży? Otrzymałeś negatywny komentarz i Twoja sprzedaż stanęła w miejscu? A może niedawno otworzyłeś sklep i chcesz jak najszybciej dogonić konkurencję? Jeżeli odpowiedziałeś „tak” na przynajmniej jedno z tych pytań, to trafiłeś w odpowiednie miejsce. Nasza oferta jest stworzona właśnie dla Ciebie!

AKTUALIZACJA 21.05.2019: W dniu 6 maja 2019 Allegro poinformowało o zmianach w sposobie sortowania ofert według kryterium trafności. Zmiany dotyczą wzrostu znaczenia i liczby czynników związanych z oceną sprzedającego oraz aktywności użytkowników wobec aukcji. Poprawki te spowodują jeszcze większe różnice pomiędzy dużymi a małymi sprzedawcami. Jednak zwiększa się również udział czynników na które wpływ ma nasza usługa. W związku z tym jeszcze mocniej zachęcamy do przetestowania naszej usługi.

UWAGA: Jeżeli prowadzisz sklep internetowy i chcesz zwiększyć jego zasięg, sprawdź podstronę pozycjonowanie.

Żeby pomóc Ci w szybkim odnalezieniu interesujących Cię treści, przygotowaliśmy interaktywny spis treści. Kliknięcie w każdy link przeniesie Cię do konkretnej sekcji.

(możesz też zjechać niżej i przeczytać wszystko po kolei 🙂 )

Chcesz dowiedzieć się więcej o pozycjonowaniu aukcji na Allegro? Napisz do nas!

Allegro – Trafność największa

Aukcje allegro koszyk zakupowy
Na czym polega trafność Allegro?

Wysoka pozycja i widoczność aukcji w serwisie Allegro.pl jest niezbędna, jeśli myślisz o skutecznej sprzedaży. Sortowanie produktów według tego parametru jest ustawieniem domyślnym serwisu, dlatego też trafność Allegro jest najczęściej wykorzystywaną opcją. Nie dopuść do tego, aby przypadek decydował na której stronie wyświetli się Twoja aukcja. Skorzystaj z naszej usługi i zwiększ swoją sprzedaż. Zapewniamy, że algorytm trafność największa będzie Twoim sprzymierzeńcem i skutecznie pomoże w wyprzedzeniu konkurencji.

Jak działa algorytm trafność największa w Allegro?

Sortowanie produktów wg największej trafności ustala ich kolejność zgodnie z wytycznymi algorytmu. Bierze on pod uwagę wiele czynników, które przekładają się na ogólną ocenę strony. To właśnie ona warunkuje kolejność wyświetlania się aukcji w wynikach wyszukiwania. Czynniki, takie jak liczba sprzedanych produktów, czy standard Allegro są podane do ogólnej wiadomości, jednak istnieje wiele niejawnych elementów, które mają duży wpływ na miejsce zajmowane przez konkretny produkt.

Algorytm trafność największa ustala kolejność w dość niejasny sposób, co budzi kontrowersje użytkowników. Dzięki nam w całkowicie bezpieczny sposób poradzisz sobie z tym problemem, a Twoje produkty powędrują w górę.

Co robimy w związku z usługą pozycjonowanie aukcji?

Przeprowadziliśmy wiele prób i wiemy, jaki wpływ ma np. czynnik popularności – wejścia organiczne na algorytm trafność największa i jak w praktyce przekłada się to na pozycje poszczególnych aukcji na Allegro. Nasza oferta jest skierowana do Sprzedawców, którzy chcą zwiększyć swoją widoczność w sposób szybki i bezpieczny. Poprawiamy pozycję w wyszukiwarce sklepu internetowego i zwiększamy popularność poszczególnych produktów.

Jawne czynniki wpływające na pozycję aukcji

Allegro na swojej stronie podaje informacje dotyczące tego, jakie czynniki wpływają na pozycje aukcji i na co warto zwrócić uwagę podczas formatowania stron produktów. Wybraliśmy te, które naszym zdaniem są najważniejsze.

  • Liczba komentarzy i ocena kupujących. Po każdej zakończonej transakcji zachęcaj kupujących do wystawienia oceny i komentarza. Strona sama wysyła takie przypomnienia do kupujących, ale prośba wysłana bezpośrednio od sprzedawcy jest skuteczniejsza.
  • Klikalność aukcji. Jest to stosunek liczby kliknięć do wyświetleń aukcji. W osiągnięciu zadowalających efektów na pewno pomoże atrakcyjny opis i miniaturka. Nie wiesz w jaki sposób wybrać te odpowiednie? Zobacz jak to zrobili liderzy z Twojej branży.
  • Tytuł aukcji. Przede wszystkim powinieneś zawrzeć w nim najistotniejsze / najpopularniejsze słowa kluczowe. Pamiętaj, aby powtórzyć je przynajmniej raz w opisie produktu. Istotne: podawaj słowa kluczowe w mianowniku, bo właśnie tak najczęściej są wyszukiwane produkty.
  • Poprawna kategoria. Ten podpunkt może wydawać Ci się banalny, ale zaskakująco często produkty są przypisane do nieodpowiedniej kategorii. Upewnij się, że produkty znajdują się w dobrym miejscu. Jeśli nie masz pewności, sprawdź najbardziej konkurencyjne sklepy z branży.
  • Parametry. Najlepszy efekt przyniesie wypełnienie wszystkich pól z parametrami aukcji i podanie jak największej liczby opcji dostawy towaru. Pamiętaj jednak, aby nie popaść w przesadę i nie utrudniać sobie pracy. Wpisanie sposobu dostawy, który będzie wymagał od Ciebie pojechanie do innego miasta co prawda zwiększy liczbę punktów dla sklepu, ale będzie wymagać dodatkowego czasu i pieniędzy.

Niejawne czynniki wpływające na pozycję aukcji

Allegro nie traktuje wszystkich użytkowników jednakowo.

Jest kilka różnych rodzajów kont, które można znaleźć na Allegro. Są konta zwykłych użytkowników, konta sklepów oraz konta partnerów. Każda z tych grup może wystawiać swoje przedmioty na sprzedaż. Każdy typ użytkownika charakteryzuje się różnymi zasadami, korzyściami i przywilejami.

Inaczej traktowane są również konta w ramach tego samego typu, które różnią się ze względu na wielkość sprzedaży. Większy może więcej. Teoretycznie szanse te wyrównywać mogą dodatkowe usługi promowania sprzedawane przez Allegro, ale w praktyce różnie to wygląda. Coś Cię skłoniło do wyszukiwania dodatkowych opcji, poza serwisem. Prawda?

Przeprowadziliśmy testy z których wynika, że dwie identyczne aukcje o identycznych parametrach oraz z identyczną maksymalną optymalizacją sugerowaną przez Allegro zajmują różne miejsca. W grę wchodziły dodatkowe czynniki, które udało nam się wyodrębnić i skutecznie zastosować. Informacji odnośnie tych dodatkowych czynników rankingowych nie znajdziemy na stronie Allegro.

UWAGA: Nasza usługa nie polega na nabijaniu wyświetleń aukcji. Takie praktyki, które nie prowadzą do wzrostu sprzedaży, w rezultacie obniżają tylko  stosunek wyświetleń do liczby sprzedanych produktów,  co z kolei przekłada się na niższą pozycję aukcji. Nabijanie wyświetleń może pomóc Ci tylko krótkoterminowo. Po tym pierwszym sukcesie aukcje znacząco spadną! Dlatego, jeżeli rozważałeś zakup usługi nabijania wejść, stanowczo tego odradzamy.

Aukcje na allegro zakupy z kanapy
Czy negatywne komentarze szkodzą pozycji aukcji?

Negatywne komentarze a spadek sprzedaży i pozycji aukcji

Dostałeś negatywny komentarz? Jeszcze nic straconego!

Algorytmy Allegro działają w tym zakresie bardzo prosto. Jeżeli otrzymałeś negatywny komentarz to dostajesz punkty ujemne i przez to produkty z Twojego sklepu pojawiają się niżej w wynikach wyszukiwania. To z kolei prowadzi do nagłego spadku sprzedaży. Jest to sposób na walkę z nieuczciwymi sprzedawcami, ale jak wszystko ma też swoje złe strony.

Może się zdarzyć, że kupujący wystawi Ci negatywną ocenę na podstawie przyczyn, które są od Ciebie niezależne, takie jak niezrozumienie opisu produktu,  niedoczytanie informacji o czasie wysyłki czy chociażby zagubienie paczki przez dostawcę. Do tej pory oznaczało to długotrwałe negatywne skutki, ale dzięki naszej usłudze ten czas można znacznie skrócić.

Przeprowadzane przez nas działania mają na celu między innymi wzmocnienie pozycji całego sklepu i poprawienie jego reputacji. Wysokie wskaźniki w tym zakresie powodują wzrost zaufania do Ciebie, a co za tym idzie zaprzestanie blokowania wzrostu pozycji  Twoich aukcji w wynikach wyszukiwania.

Przykład 1

Niewielki sklep z branży ogrodniczej, sprzedający urządzenia przydomowe w kategorii Pompy i hydrofory.

Około 50 aukcji, połowa w dodatkowym promowaniu Allegro.

Zasugerowane zmiany optymalizacyjne aukcji przyczyniły się do natychmiastowego niewielkiego wzrostu, a dalsze pozycjonowanie przyniosło szybki i znaczący wzrost pozycji. Ze względu na średnio popularną kategorię i brak dużych graczy, aukcje znalazły się na pierwszych miejscach pierwszej strony po 2 tygodniach od rozpoczęcia realizacji usługi – dotyczy to zarówno aukcji promowanych jak i niepromowanych.

Przykład 2

Średniej wielkości sklep, sprzedający wiele produktów w kategorii Elektronika, Telefony i akcesoria, Akcesoria GSM.

Około 3000 aukcji. 200 aukcji promowanych.

Na początku usługa dotyczyła jedynie pozycjonowania aukcji promowanych. Rezultat w postaci wyższych pozycji pojawił się już po 7 dniach, natomiast na pierwszą stronę aukcję awansowały po miesiącu.

Następnie klient zdecydował się na pozycjonowanie dodatkowych 400 aukcji niepromowanych. Ze względu na większą liczbę aukcji, dotarcie do pierwszej strony zajęło więcej czasu niż w przypadku aukcji promowanych. Czas dojścia do wspomnianego wyniku to 6-7 tygodni.

Sytuacja ta jest świetnym przykładem na wykorzystanie promowania Allegro jako dodatkowego, a nie jedynego rodzaju promocji. Początkowe promowanie wraz z pozycjonowaniem przyniosły szybki rezultat i wzrost sprzedaży w bardzo konkurencyjnej branży.

Przykład 3

Ogólnopolski sklep meblowy wystawiający ponad 10000 aukcji w różnych konfiguracjach, lecz bez promowania w Allegro.

Usługa dotyczyła wszystkich aukcji sprzedającego, który nie był oficjalnym partnerem Google.

Po kilku tygodniach pozycjonowania aukcje znacząco poszły w górę. Po kilku miesiącach sprzedaż firmy była na tyle duża, że została zaproszona do współpracy jako oficjalny partner.

Firma przyznała nam, że nasza usługa przyczyniła się do znacznego rozwoju biznesu.

Zainteresowany?

Odezwij się do nas. Podaj w formularzu kontaktowym najważniejsze informacje i czekaj na odpowiedź. Damy znać w ciągu 24 godzin. Tylko jedna wiadomość dzieli Cię od wyższych pozycji!