Pay per click, czyli płać za kliknięcie to obecnie jeden z najskuteczniejszych rodzajów reklamy w Internecie. Główna funkcjonalność PPC zawiera się w samej nazwie i dotyczy kliknięć w banner czy link (nie płaci się za samo wyświetlenie reklamy). W ostatnich latach to właśnie pay per click stał się podstawowym działaniem e-marketingu, bez względu na branżę czy wielkość firmy. Najpopularniejszym przykładem PPC jest Google AdWords.
Przygotowaliśmy listę 8 informacji, które pomogą Ci w lepszym zrozumieniu tej formy reklamy. Sprwadź jakie korzyści płyną z PPC i rozpocznij własną kampanię. Oto pierwsze cztery z nich.
-
Więcej niż 50% płatnych kliknięć pochodzi z urządzeń mobilnych
Na całym świecie, w tym w Polsce, rynek mobilny rozwija się w bardzo szybkim tempie i nic nie wskazuje na to, żeby ta tendencja miała się zmienić. Jest to kluczowa informacja dla reklamodawców, z której wynika, że optymalizacja stron i reklam na urządzenia mobilne jest niezbędna. Obecnie jest to wyłącznie rekomendacja, ale wkrótce stanie się warunkiem obligatoryjnym dla tych, którzy będą chcieli pozostać na rynku internetowym. W 2016 roku wiele firm postawiło na kompletną optymalizację i im się to opłaciło. Jeżeli Twoja firma nie ma jeszcze responsywnej ani mobilnej strony to jak najszybciej to zmień! Umieść kontakt w widocznym i łatwo dostępnym miejscu. Zoptymalizuj reklamy tak, aby prawidłowo wyświetlały się na tabletach i smartfonach. Bez tego stracisz wielu potencjalnych klientów.
-
1 na 2 osoby klikające w reklamę Google AdWords kontaktuje się z firmą.
Jeżeli numer telefonu do Twojej firmy znajduje się w widocznym miejscu to istnieje duże prawdopodobieństwo, że klient do Ciebie zadzwoni. Google daje możliwość dodania numeru telefonu do treści reklamy. Skorzystaj z tego. Na smartfonach jest to szczególnie istotne. Dobrze skonfigurowana reklama, wezwanie do działania znajdujące się na stronie oraz widoczny numer telefonu sprawia, że w rzeczywistości płacisz za połączenie z Twoją firmą.
-
Konwersja z remarketingu zwiększa się z czasem
Remarketing jest wart całego zainwestowanego czasu i pieniędzy. Nawet jeśli CTR (click through rate – współczynnik klikalności)spada to konwersja może rosnąć. Jest to dowód na to, że wieści o nieskuteczności reklam bannerowych są nieprawdziwe. Jeżeli klient przeglądał na Twojej stronie ofertę czy produkty w sklepie to znaczy, że był nimi zainteresowany. Remarketing może za pomocą banneru na innej stronie przypomnieć mu o porzuconym koszyku.
-
Prawie połowa internautów nie odróżnia reklamy PPC od organicznych wyników wyszukiwania
Ta statystyka jest zaskakująca, ale daje bardzo dużą wiedzę. Przede wszystkim oznacza, że warto zainwestować w reklamy Google AdWords. Mit o tym, że nikt nie klika w reklamy zostaje jednoznacznie obalony. Walka o klienta nie jest już determinowana przez największy budżet, wielkość firmy czy staż na rynku.
Zainteresowany? Pisz: biuro@3gstudio.pl lub dzwoń pod: 781-242-444. Znajdź klientów w Internecie!
Ten wpis został wyszukany dzięki frazom:
- kampania Google AdWords
- prowadzenie Google AdWords
- poradnik Google AdWords
Specjalista ds. optymalizacji i pozycjonowania stron. Właścicielka agencji reklamowej 3GStudio. Z pełną pasją rozwija profile na portalach społecznościowych oraz sklepy na platformie Allegro dla różnych branż.
JESTEŚMY 3GSTUDIO.
Chcesz wyprzedzić konkurencję na Allegro? Nie wydawaj więcej – wydawaj mądrzej. Dzięki współpracy z nami wyprzedzisz konkurencję i będziesz sprzedawać więcej!
TOP OFERTA i Trafność:największa
Nie pozwól, aby przypadek decydował na której stronie wyświetli się Twoja oferta. Skorzystaj z naszej usługi i zwiększ swoją sprzedaż. Osiągaj status TOP OFERTY. Zapewniamy, że algorytm będzie Twoim sprzymierzeńcem i skutecznie pomoże w wyprzedzeniu konkurencji.