3G Wskazówki do samodzielnego pozycjonowania strony

Wskazówki Do Samodzielnego Pozycjonowania Strony

Pozycjonowanie jest skomplikowanym procesem, który najlepiej zlecić profesjonaliście. Jednak co zrobić w przypadku, kiedy nasz budżet nie pozwala na takie wydatki, a zależy nam na poprawieniu widoczności naszej strony i zwiększeniu liczby odwiedzających? Jest na to sposób. Część działań pozycjonerskich możemy wykonać samodzielnie, bez ryzyka, że negatywnie wpłynie to na stronę. Efekt, jaki przyniesie samodzielne pozycjonowanie strony internetowej może być dla nas wystarczający. Jeśli tak się nie stanie, dopiero wtedy możemy zgłosić się do agencji SEO. Część pracy będzie już wykonana, a więc i koszty powinny się obniżyć. Poniżej znajdziecie trzy podstawowe etapy, które możecie wykonać na własną rękę.

 

Jeśli potrzebujesz wyceny pozycjonowania sprawdź naszą nową stronę: pozycjonowanieBPM.pl

Etap 1: Odpowiednie przygotowanie treści na stronie

Najczęściej zajmuje się tym copywriter, ale nie ma żadnych przeciwwskazań do zrobienia tego samemu. Musimy tylko pamiętać, że jest to najważniejszy element i musimy się do niego mocno przyłożyć. Najważniejszą wskazówką na tym etapie jest przygotowanie unikalnych tekstów, których nie znajdziemy na żadnej innej stronie. Jest to koniecznością z punktu widzenia pozycjonowania i dużym plusem dla czytelników. Konieczność wynika z tego, że robot Google negatywnie ocenia strony, które zamieszczają skopiowaną treść, a przez to pozycjonowanie jest mniej efektywne. Korzyści dla odbiorców z kolei są takie, że mają dostęp do nowych treści, a przez to chętniej wracają na takie strony.

Etap 2: Przemyślanie wykorzystanie nagłówków

Nagłówki na stronie internetowej, oznaczone w zależności od pozycji w hierarchii od H1 do H6 (im niższy numer, tym ważniejszy nagłówek) są dla Google istotniejsze niż zwykły tekst. To sprawia, że osoby pozycjonujące umieszczają w nich najważniejsze słowa kluczowe, na które chcą wypozycjonować stronę. Takie rozwiązanie jest bardzo skuteczne, nie można z nim jednak przesadzić. Pamiętajmy, że budowa tekstu ma przede wszystkim zachęcać do czytania i spędzenia dłuższej chwili na stronie, a im istotniejszy nagłówek tym większa i bardziej widoczna czcionka, którą jest napisany.

Etap 3: Wykorzystanie potencjału grafik

Każdy, nawet bardzo długi tekst wydaje się przystępniejszy, jeżeli uzupełniony jest odpowiednią grafiką czy zdjęciem, które odzwierciedlają tematykę, o której właśnie czytamy. W czasach coraz powszechniejszego TL;DR (za długie; nie czytałem) szczególnie istotne jest umieszczanie takich „przerywników”. Jaki wpływ na pozycjonowanie mają obrazy? Otóż każdy z nich można nazwać przy użyciu słów kluczowych. Pamiętajmy też o uwzględnienie opisu tego, co na grafice faktycznie się znajduje.