5+2 Sposobów Na Ulepszenie Kampanii Google AdWords

5+2 Sposobów Na Ulepszenie Kampanii Google AdWords

Tworząc swoją kampanię reklamową w Google AdWords pamiętaj o tym, aby skupić się nie tylko na strategii, ale również na ciągłym jej ulepszaniu i optymalizacji. Oto lista 5 ustawień, które musisz wdrożyć. Nie przekonuje Cię to? Sprawdź co stracisz bez nich.

[Aktualizacja 15.01.2019] Dodaliśmy dwie istotne wskazówki. Jeśli jesteś tu po raz pierwszy to przeczytaj koniecznie cały tekst i sprawdź czy wykorzystujesz wszystkie dostępne możliwości kampanii Ads. Jeśli czytałeś wcześniej nasz tekst to zjedź na dół strony i przeczytaj dwie nowe wskazówki! 

  1. Rozszerzenia reklam Google AdWords

Jest to najbardziej podstawowe ustawienie kampanii. Google przyznaje, że ma ono wpływ na wzrost wyniku jakości. Największą z zalet jest zdecydowane poprawienie wyników jakości, co przekłada się na niższe koszty CPC oraz powiększenie powierzchni reklamowej o dodatkowe treści. Większa reklama  = większa szansa, że użytkownik właśnie na nią zwróci uwagę.

Rozszerzeń jest wiele, np. zachęcenie do pobrania aplikacji, czy przejście na konkretną podstronę lub najprostsze jak dodatkowe rozszerzenie tekstowe typu „szybka realizacja”. Nie wszystkie będą jednak działać w Polsce, jak chociażby rozszerzenie opinii. Warto skorzystać z tych dostępnych, bo bez nich reklama będzie małych rozmiarów, a co za tym idzie słabo widoczna.

  1. Dynamiczne wypełnianie treści w czasie rzeczywistym

Chociaż nazwa opcji jest bardzo skomplikowana to wdrożenie jej jest banalnie proste. Jedyne co trzeba zrobić to stworzyć plik danych z atrybutami, a następnie stworzyć format reklamy dla sieci wyszukiwania, która będzie odnosić się do naszego pliku.

Ad Customizers pozwala na dostosowanie treści reklamy  w czasie rzeczywistym i uzależnienie jej np. od słów kluczowych wpisanych w wyszukiwarkę. Osiągnięcie takiego samego efektu bez niej sprawi, że struktura kampanii będzie bardzo skomplikowana, a jej optymalizacja znacznie utrudniona.

  1. Odliczanie czasu

Reklama analizuje czas w sposób w pełni zautomatyzowany. Aby włączyć tę funkcję, wystarczy w pierwszej linijce kampanii umieścić tekst: „Do końca promocji pozostało

{=COUNTDOWN(„2017/12/24 23:59:59″,”pl”,5)}”.

Data i godzina w formule oznaczają czas, kiedy kończy się promocja, następnie mamy informację dotyczącą języka i liczbę dni informującą kiedy ma zacząć się odliczanie.

Warto skorzystać z takiej funkcjonalności, ponieważ zegar odliczający czas do końca promocji zmotywuje potencjalnego klienta do podjęcia działania.

  1. Listy remarketingowe w kampanii

Remarketing List for Search Ads pozwala na kierowanie reklamy wyłącznie do osób z Twojej listy lub na całkowite ich wykluczenie. Oznacza to tworzenie konkretniejszych grup odbiorców i ustawianie dla nich różnych stawek CPC.

Aby ustawić tę opcję należy skopiować istniejącą już listę remarketingową. Do jednej wersji trzeba wprowadzić kierowanie i stawkę, a w drugiej wykluczyć tę samą grupę.

Bez RLSA grupa odbiorców reklamy jest bardzo ogólna, co zmniejsza skuteczność reklamy.

  1. Skrypty

Jest to wiedza typowo programistyczna, co z jednej strony może przerażać, ale z drugiej daje możliwość na wprowadzenie zmian, których wiele osób się boi. W rzeczywistości nie jest to trudne, bo istnieje wiele blogów poświęconych właśnie skryptom w Google AdWords. Można tam znaleźć wartościowe podpowiedzi lub nawet gotowe rozwiązania.

Podstawową zaletą jest większa elastyczność niż w przypadku reguł automatycznych. Bez niej czas, który będziesz musiał poświęcić na ręczne przeliczanie stawek i prowadzanie zmian znacznie się wydłuży.

Rozpocznij kampanię Google AdWords

To rozwiązanie, które musi przetestować każda firma. Na zachodzie od dawna święci triumfy. W Polsce szybko zyskuje na popularności. Jeżeli chcesz być lepszy i szybszy od konkurencji – zacznij już dziś! Zobacz co może dać Ci kampania Google AdWords. Porównaj jej wyniki z tradycyjnym marketingiem, a wkrótce przeniesiesz większość budżetu reklamowego na PPC.

Opieka nad kampanią Google AdWords

Dobra kampania Google AdWords wymaga dużego nakładu pracy, włożonego w stworzenie, optymalizację i analizę. Jeśli nie masz na to czasu to pozwól, że 3G Studio zrobi to za Ciebie. Skontaktuj się z nami, a podamy więcej szczegółów i przygotujemy bezpłatną wycenę.

Zainteresowany? Pisz: biuro@3gstudio.pl lub dzwoń pod: 781-242-444. Znajdź klientów w Internecie!

AKTUALIZACJA 15.01.2019

Od czasu napisania tego wpisu Google AdWords zmieniło swoją nazwę na Google Ads, a my dorzucamy jeszcze 2 ważne sposoby na poprawki do kampanii. Zastosuj je w swoich reklamach jak najszybciej!

BONUS 1. Popraw Wynik Jakości!

Wynik jakości to bardzo istotny czynnik, od którego zależy nasz koszt za kliknięcie (CPC), pozycja reklamy i częstotliwość wyświetlania się. Jeśli wynik na słowo kluczowe wynosi 5 lub mniej to znak, że koniecznie trzeba wnieść poprawki.

Zwiększając wynik jakości do 7, 8 lub nawet 9 punktów Twój CPC się zmniejszy, a pozycja reklamy pójdzie do góry. Google przy ustalaniu kolejności reklam nie bierze pod uwagę tylko faktu, kto daje więcej. Możesz oferować znacznie niższe CPC niż konkurencja, a wyświetlać się przed nią! Google zależy na tym, by utrzymać wysoką jakość, by być możliwie najbardziej przydatnym narzędziem. Dlatego chce podawać jak najlepsze wyniki. Wyniki, które pomogą użytkownikowi wyszukiwarki znaleźć to czego szuka.

wynik jakości kampanie google adwords
Warto zadbać o to, aby wynik jakości był jak najwyższy. Pozwoli to obniżyć CPC i poprawić pozycję reklamy.

Wpływ na wynik jakości ma relacja słowa kluczowego do reklamy – upewnij się, że tekst reklamy zawiera słowo kluczowe. Sprawdź również do jakiej strony linkuje reklama. Jeśli sprzedajesz meble ogrodowe, w tym np. krzesła ogrodowe to link powinien prowadzić do kategorii krzesła ogrodowe w Twoim sklepie internetowym. Jest to zdecydowanie lepsza opcja niż kierowanie klientów na stronę główną. Google oceni, że reklama jest przydatna i trafna.

Zadbaj również o odpowiednią optymalizację strony. Szybko ładujący się, przejrzysty i zgodny z najnowszymi standardami serwis zostanie oceniony jeszcze lepiej.

BONUS 2. Mierz Konwersję!

Jeśli nie masz Google Analytics to koniecznie zainstaluj te narzędzie na swojej stronie. Następnie będąc w panelu Analytics wybierz Administracja i potem Cele. Dodaj cel, który będzie mierzony jako konwersja. Może to być sprzedaż, wysłanie formularza kontaktowego, przejrzenie min. 3 podstron przez użytkownika. Wybierz to, co jest dla Ciebie najistotniejsze.

Następnie połącz konto Google Analytics z kontem Google AdWords. Zrobisz to również z panelu Analytics, zakładka Administracja, Google Ads – łączenie.

Przejdź do panelu Google Ads i z rozwijanej u góry listy wybierz Pomiar skuteczności – Konwersje.

Następnie w ekranie słów kluczowych, kampanii lub reklam i rozszerzeń dodaj nowe kolumny. Najważniejsze to: Konwersje, Koszt konwersji, Współczynnik konwersji.

Kolumny w google adwords
Wybór odpowiednich kolumn zapewni Ci szybki dostęp do najważniejszych danych. Pamiętaj, że kampania AdWords ma być przede wszystkim skuteczna!

Sprawdzaj wyniki, analizuj i reaguj. Pamiętaj, że osiągnięcie jak najniższego CPC nie jest głównym celem. Przede wszystkim koszt konwersji musi być jak najmniejszy, a ich liczba jak największa. To właśnie za to chcesz płacić Google i dzięki temu osiągniesz sukces sprzedażowy.

Pamiętaj: sprawdzaj również konwersje w odniesieniu do poszczególnych urządzeń. Jeśli Twoja kampania sprawdza się znakomicie na komputerach, ale na urządzeniach mobilnych jest już słabo to może być znak, że strona na smartfonach lub tabletach jest źle wyświetlana. Być może nie została dopasowana do tych urządzeń (responsywność) lub jest nieczytelna, problematyczna lub wczytuje się za długo. Wyłącz kampanię na urządzeniach mobilnych, dostosuj stronę i włącz kampanię ponownie.

Jeśli ten tekst pomógł Ci w kampanii to bardzo się cieszymy! Sprawdź również inne nasze wpisy o kampaniach AdWords, bo i tam znajdziesz cenne wskazówki. Jednak jeśli Twoja kampania nadal nie przynosi spodziewanych efektów to odezwij się do nas. Pomożemy!

Mateusz Kondraciuk
3gstudio.pl