Jak reklamować siłownię w Internecie i ile to kosztuje?

  • 29 kwietnia, 2021
  • NEWS

Branża fitness była jedną z najbardziej dotkniętych przez obostrzenia. Choć wiele siłowni próbowało funkcjonować, zmieniając zasady na jakich mogą w nich ćwiczyć klienci to ostatecznie wiele z nich musiało wstrzymać działalność. Teraz branża fitness zacznie wracać do życia. Ludzie tłumnie ruszą na siłownie. Warto przypomnieć się tym, którzy byli klientami wcześniej, a także przyciągnąć nowych.  Inne firmy na pewno będą mocno się reklamować. Aby wybić się ponad konkurencję potrzeba zaangażowania w nowoczesne formy reklamy.

  1. Media społecznościowe

Obecnie wiele siłowni posiada własne profile w mediach społecznościowych. Część z nich wykorzystuje potencjał tych mediów i oprócz zaangażowania stałych bywalców, stara się przyciągnąć nowych fanów/klientów. Facebook czy Instagram dają kapitalne narzędzia do targetowania reklam użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem skorzystają z oferty. Warto wspomagać reklamami swoją działalność w mediach społecznościowych. Dzięki temu znacząco zwiększą się zasięgi, liczba fanów oraz liczba klientów.

Przed podjęciem decyzji do której siłowni się wybrać wielu użytkowników sprawdza profil na Facebooku różnych miejsc, w tym: zdjęcia wnętrza, dostępny sprzęt, opinie klientów, promocje, godziny otwarcia, ceny karnetów, zajęcia dodatkowe. Często jest tak, że te obiekty, które nie mają aktualnych informacji lub zdjęć są pomijane w wyborze. Poniżej przedstawiamy listę rzeczy, które musisz wykonać, aby profil Twojej siłowni był kompletny:

  • zdjęcia wnętrza, w tym zdjęcia sprzętu oraz miejsc do ćwiczeń,
  • godziny otwarcia,
  • adres,
  • telefon kontaktowy,
  • włączone opinie,
  • cennik,
  • informacje o zajęciach dodatkowych,
  • sylwetki trenerów i obsługi.

Warto regularnie publikować informacje (2-3 razy w tygodniu). Dzięki temu profil jest „żywy”, pokazuje, że cały czas coś w obiekcie się dzieje. Poza tym podtrzymuje to relacje z obecnymi obserwującymi profil. Przypomina im o siłowni.

Przykładowa grafika reklamowa Facebook dla restauracji

Przykładowa grafika reklamowa Facebook dla restauracji

Sama publikacja nowych informacji czy grafik nie wystarczy, żeby przebić się do szerszego grona. Jeśli chcesz znacząco powiększyć grono klientów musisz zdecydować się również na posty sponsorowane. Dzięki kierowaniu reklam do odpowiednich grup docelowych uzyskasz znacznie większy odzew. Możesz przyjąć następujące formy reklamy:

  • reklama w okolicy,
  • reklama zajęć z jogi dla fanów jogi, zajęć z zumby dla fanów zumby,
  • reklama do osób, które już obserwują Twój klub (zapraszająca ponownie),
  • reklama do osób podobnych (wiek, zainteresowania) do osób, które już obserwują Twój klub,
  • reklama do znajomych osób, które obserwują Twój klub.

Koszty kampanii reklamowej w mediach społecznościowych są uzależnione od rynku oraz sposobu kierowania reklamy. Im większy rynek tym wyższe koszty. Im bardziej szczegółowe kierowanie reklam na konkretne osoby tym wyższe koszty.

Koszt kampanii reklamowej w mediach społecznościowych waha się pomiędzy 3zł a 10zł za 1000 wyświetleń reklamy.

W 3G Studio mamy specjalistów od reklam w mediach społecznościowych. Działamy w branży fitness od kilku lat. Wiemy co się sprawdza i jak należy kierować reklamy. Przygotujemy dokładną symulację kosztów z wynikami, stworzymy reklamy, przeprowadzimy kampanie, zdamy szczegółowy raport. Wydając 500zł miesięcznie na reklamę w social media możesz uzyskać nawet powyżej 150 tys. wyświetleń reklamy!

  1. Reklamy w Google i w mapach Google

Mnóstwo użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google więcej niż raz dziennie. Szukają oni również lokalnej siłowni. Jeśli chcesz zadbać o dobrą widoczność musisz utworzyć konto swojej siłowni w Google Moja Firma, a następnie uzupełnić wszystkie najważniejsze dane:

  • adres (wraz z potwierdzeniem, dzięki temu lokal będzie wyświetlać się w mapach),
  • telefon,
  • godziny otwarcia (bardzo ważne, aby je aktualizować w święta oraz przy każdej zmianie),
  • opis,
  • zdjęcia, w tym zdjęcia: sprzed budynku, w środku, cennika.

Prawidłowo uzupełniony profil zapewni lepsze miejsca na mapach Google niż taki z brakującymi informacjami.

W czasie pandemii Google udoskonaliło swoje mapy dodając nowe funkcje. Teraz, gdy siłownie zaczną się otwierać jedna z funkcji będzie szczególnie istotna. Chodzi o reklamy bezpośrednio w mapach Google. To będzie niezwykle skuteczna metoda na pozyskanie lokalnych klientów. Użytkownik mieszkający w okolicy Twojego obiektu i szukający siłowni zobaczy taką reklamę w dwóch miejscach: pod paskiem wyszukiwania i bezpośrednio na samej mapie. Reklama na samej mapie bardzo przyciąga wzrok. Efekt ten potęgowany jest ze względu na fakt nowości tej funkcji. Spodziewamy się, że wiele siłowni będzie używało tej formy reklamy. Tym bardziej, że reklama wyświetla się również bez wpisywania frazy „siłownia” w wyszukiwarkę. Użytkownik może sprawdzać w mapach dowolną rzecz, a i tak zobaczy Twoją pinezkę. Być może dzięki temu dowie się, że w okolicy jest takie miejsce lub codzienny kontakt z tą pinezką zmotywuje go do zapisania się na ćwiczenia. Wyświetlenie reklamy jest bezpłatne. Dopiero po kliknięciu w nią, czyli po wykazaniu zainteresowania, zostanie naliczona opłata.

reklama w google maps

Przykładowa reklama w Google Maps

Drugą formą reklamy w Google jest reklama w samej wyszukiwarce. Aby skorzystać z tej formy reklamy siłownia musi posiadać stronę internetową. Reklama wyświetli się tuż pod paskiem wyszukiwania, ponad wynikami organicznymi. Możesz:

  • reklamować się na konkretne słowa kluczowe (np. siłownia, joga, zumba),
  • reklamować się na konkretne lokalizacje (dzielnice, miasto, itd.),
  • możesz kierować swoje reklamy do konkretnych grup docelowych, np. do rowerzystów, osób szukających diety, osób lubiących zumbę/jogę i inne,
  • możesz kierować swoje reklamy do osób podobnych do Twoich klientów (podobny wiek, zainteresowania, lokalizacja).

Koszty reklamy w wyszukiwarce i w mapach Google zależą od wielu czynników, w tym od lokalizacji, konkurencji, sposobów kierowania, słów kluczowych i innych. Jeśli chcesz reklamować swoją restaurację w Google odezwij się do nas używając formularza kontaktowego na podstronie KONTAKT. Nasz doradca przeprowadzi symulację kampanii i oszacuje jej koszty oraz wyniki.

  1. Remarketing i kampanie banerowe

Z naszego doświadczenia (zarówno tego zawodowego, jak i osobistego 😉 ) wiemy, że jedna wizyta na stronie internetowej może nie wystarczyć, żeby podjąć decyzję o pójściu na siłownię. Jest to zupełnie inna potrzeba i innego rodzaju decyzja niż np. wybór restauracji. Z pomocą przychodzą tutaj kampanie remarketingowe. Polegają one na tym, że klient, który wchodzi w interakcję ze stroną internetową trafia na Twoje listy odbiorców w kampaniach Google lub Facebooka. Następnie, gdy przegląda inne strony internetowe wchodzące w skład sieci reklamowej Google (np. OLX, Onet, Interia) lub wchodzi na media społecznościowe (Facebook, Instagram) widzi reklamę graficzną (baner) Twojej siłowni. To tzw. reklama śledząca. Jest ona niezwykle skuteczna, jednak do poprawnego działania potrzebuje pewnej wielkości bazy użytkowników. Zebranie tej bazy może w niektórych przypadkach trwać 2 tygodnie, a w innych 2 miesiące.

Przykładowa grafika reklamowa Facebook dla siłowni

Przykładowa grafika reklamowa Facebook dla siłowni

Można stosować samą reklamę banerową w sieci reklamowej Google czy Facebooka bez list remarketingowych. Wtedy kierujemy reklamy do wszystkich użytkowników w danej lokalizacji lub zawężamy to jeszcze bardziej do użytkowników w ramach wybranej grupy docelowej.

Obie formy reklamy (remarketing i reklama banerowa) są bardzo tanimi formami reklamy. Koszt 1000 wyświetleń zwykle waha się pomiędzy 3zł a 6zł za 1000 wyświetleń reklamy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej lub podjąć z nami współpracę odezwij się korzystając z formularza kontaktowego na podstronie KONTAKT lub zadzwoń pod numer 781-242-444. Nasz doradca odpowie na wszystkie pytania oraz przygotuje bezpłatnie symulacje kosztów i wyników. Kampanie reklamowe jesteśmy w stanie wdrożyć w tempie ekspresowym zapewniając dopływ klientów niemal od razu!

Specjalista ds. optymalizacji i pozycjonowania stron. Właścicielka agencji reklamowej 3GStudio. Z pełną pasją rozwija profile na portalach społecznościowych oraz sklepy na platformie Allegro dla różnych branż.

JESTEŚMY 3GSTUDIO.

Chcesz wyprzedzić konkurencję? Nie wydawaj więcej – wydawaj mądrzej. Dzięki współpracy z nami dowiesz się co przyniesie najlepsze efekty i da pieniądze Twojej firmie!

Poproś o bezpłatną wycenę

Oferujemy profesjonalne usługi SEO, które pomagają stronom internetowym drastycznie podnosić wynik wyszukiwania organicznego, aby konkurować o najwyższe pozycje w rankingach, nawet jeśli chodzi o wysoce konkurencyjne słowa kluczowe.

Więcej wpisów z naszego blogu

Zobacz wszystkie wpisy