Jak reklamować hotel w Internecie i ile to kosztuje?

  • 27 kwietnia, 2021
  • NEWS

Branża hotelarska stoi przed ogromnymi wyzwaniami związanymi ze wznowieniem działalności po lockdownie. Oprócz nowego reżimu sanitarnego czy certyfikatów bezpieczeństwa czekaj ją żmudny proces odzyskiwania zaufania. Szczególnie teraz warto przypomnieć klientom o swojej ofercie i zapewnić o bezpieczeństwie pobytu. Inne hotele na pewno będą się mocno reklamować, chcąc przyciągnąć klienta z powrotem lub dotrzeć do nowego, spragnionego wypadu na wakacje lub podróżującego w sprawach służbowych. Można też oczekiwać silnego ruchów konkurencji, w tym portali pośredniczących w wynajmie lokali od osób prywatnych.

  1. Media społecznościowe

Obecnie wiele hoteli posiada własne profile w mediach społecznościowych. Część z nich wykorzystuje potencjał tych mediów i oprócz ponownego przyciągnięcia stałych fanów/klientów, stara się przyciągnąć nowych odbiorców. Facebook czy Instagram dają kapitalne narzędzia do targetowania reklam użytkownikom, którzy z największym prawdopodobieństwem skorzystają z oferty. Warto wspomagać reklamami swoją działalność w mediach społecznościowych. Dzięki temu znacząco zwiększą się zasięgi, liczba fanów oraz liczba klientów.

Przed podjęciem decyzji do którego hotelu się wybrać wielu użytkowników sprawdza profil na Facebooku różnych miejsc, w tym: zdjęcia pokoi, zdjęcia obiektu, możliwości parkingowe, zdjęcia posiłków w hotelowej restauracji, opinie klientów, promocje. Często jest tak, że te obiekty, które nie mają aktualnych informacji lub zdjęć są pomijane w wyborze. Poniżej przedstawiamy listę rzeczy, które musisz wykonać, aby profil Twojego hotelu był kompletny:

  • zdjęcia pokoi i obiektu,
  • zdjęcia dodatkowych udogodnień,
  • zdjęcia dań z menu,
  • zdjęcia wnętrza restauracji,
  • adres,
  • telefon w sprawie rezerwacji,
  • włączone opinie,
  • informacje na temat parkingu.

Warto regularnie publikować informacje (2-3 razy w tygodniu). Dzięki temu profil jest „żywy”, pokazuje, że cały czas w hotelu coś się dzieje. Poza tym podtrzymuje to relacje z obecnymi obserwującymi profil. Przypomina im o ciekawym miejscu.

Przykładowa grafika reklamowa Facebook dla hotelu

Sama publikacja nowych informacji czy grafik nie wystarczy, żeby przebić się do szerszej grupy odbiorców. Jeśli chcesz znacząco powiększyć grono klientów musisz zdecydować się również na posty sponsorowane. Dzięki kierowaniu reklam do odpowiednich grup docelowych uzyskasz znacznie większy odzew. Możesz przyjąć następujące formy reklamy:

  • reklama do turystów z zagranicy lub z Polski,
  • reklama do osób zainteresowanych daną lokalizacją, ale mieszkających w innej,
  • reklama do osób, które już obserwują Twój hotel (zapraszająca ponownie),
  • reklama do osób podobnych (wiek, zainteresowania) do osób, które już obserwują Twój hotel,
  • reklama do znajomych osób, które obserwują Twój hotel.

Koszty kampanii reklamowej w mediach społecznościowych są uzależnione od rynku oraz sposobu kierowania reklamy. Im większy rynek tym wyższe koszty. Im bardziej szczegółowe kierowanie reklam na konkretne osoby tym wyższe koszty.

Koszt kampanii reklamowej w mediach społecznościowych waha się pomiędzy 3zł a 10zł za 1000 wyświetleń reklamy.

W 3G Studio mamy specjalistów od reklam w mediach społecznościowych. Działamy w branży turystycznej od kilku lat. Wiemy co się sprawdza i jak należy kierować reklamy. Przygotujemy dokładną symulację kosztów z wynikami, stworzymy reklamy, przeprowadzimy kampanie, zdamy szczegółowy raport. Wydając 500zł miesięcznie na reklamę w social mediach możesz uzyskać nawet powyżej 150 tys. wyświetleń reklamy!

  1. Reklamy w Google i w mapach Google

Mnóstwo użytkowników korzysta z wyszukiwarki Google więcej niż raz dziennie. Szukają oni również hoteli. Jeśli chcesz zadbać o dobrą widoczność musisz utworzyć konto swojego hotelu w Google Moja Firma, a następnie uzupełnić wszystkie najważniejsze dane:

  • adres (wraz z potwierdzeniem, dzięki temu obiekt będzie wyświetlać się w mapach),
  • telefon w sprawie rezerwacji,
  • opis,
  • zdjęcia, w tym zdjęcia: sprzed budynku, w środku, w pokojach, dań z menu w restauracji hotelowej.

Prawidłowo uzupełniony profil zapewni lepsze miejsca na mapach Google, niż taki z brakującymi informacjami.

W czasie pandemii Google udoskonaliło swoje mapy dodając nowe funkcje. Teraz, gdy hotele zaczną się otwierać jedna z funkcji będzie szczególnie istotna. Chodzi o reklamy bezpośrednio w mapach Google. To będzie niezwykle skuteczna metoda na pozyskanie lokalnych klientów. Użytkownik przebywający w okolicy Twojego obiektu i szukający nocelgu zobaczy taką reklamę w dwóch miejscach: pod paskiem wyszukiwania i bezpośrednio na samej mapie. Reklama na samej mapie bardzo przyciąga wzrok. Efekt ten potęgowany będzie ze względu na fakt nowości tej funkcji. Spodziewamy się, że wiele hoteli będzie używało tej formy reklamy.

reklama w google maps

Przykładowa reklama w Google Maps

Drugą formą reklamy w Google jest reklama w samej wyszukiwarce. Aby skorzystać z tej formy reklamy hotel musi posiadać stronę internetową. Reklama wyświetli się tuż pod paskiem wyszukiwania, ponad wynikami organicznymi. Możesz:

  • reklamować się na konkretne słowa kluczowe (np. hotel w Karpaczu),
  • reklamować się na konkretne lokalizacje (miasto, region, itd.),
  • możesz kierować swoje reklamy do konkretnych grup docelowych, np. do turystów lub rodziców z dziećmi, osób podróżujących w celach służbowych,
  • możesz kierować swoje reklamy do osób podobnych do Twoich klientów (podobny wiek, zainteresowania, zachowanie w sieci).

Koszty reklamy w wyszukiwarce i w mapach Google zależą od wielu czynników, w tym od lokalizacji, konkurencji, sposobów kierowania, słów kluczowych i innych. Jeśli chcesz reklamować swój hotel w Google odezwij się do nas używając formularza kontaktowego na podstronie KONTAKT. Nasz doradca przeprowadzi symulację kampanii i oszacuje jej koszty oraz wyniki.

  1. Remarketing i kampanie banerowe

Oprócz pozyskiwania nowych klientów warto zadbać o podtrzymanie relacji z aktualnymi klientami lub takimi, którzy jeszcze nie podjęli decyzji. Z pomocą przychodzą kampanie remarketingowe. Polegają one na tym, że klient, który wchodzi w interakcję z Twoją stroną internetową trafia na Twoje listy odbiorców w kampaniach Google lub Facebooka. Następnie, gdy przegląda inne strony internetowe wchodzące w skład sieci reklamowej Google (np. OLX, Onet, Interia) lub wchodzi na media społecznościowe (Facebook, Instagram) widzi reklamę graficzną Twojego hotelu. To tzw. reklama śledząca. Jest to niezwykle skuteczna forma reklamy, jednak do poprawnego działania potrzebuje pewnej wielkości bazy użytkowników. Zebranie tej bazy może w niektórych przypadkach trwać 2 tygodnie, a w innych 2 miesiące.

Przykładowa grafika reklamowa Facebook dla restauracji

Przykładowa grafika reklamowa Facebook dla restauracji

Można stosować samą reklamę banerową w sieci reklamowej Google lub Facebook bez list remarketingowych. Wtedy kierujemy reklamy do wszystkich użytkowników w danej lokalizacji lub zawężamy to jeszcze bardziej do użytkowników w ramach wybranej grupy docelowej.

Obie formy reklamy (remarketing i reklama banerowa) są bardzo tanimi formami reklamy. Koszt 1000 wyświetleń zwykle waha się pomiędzy 3zł a 6zł za 1000 wyświetleń reklamy.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej lub podjąć z nami współpracę odezwij się korzystając z formularza kontaktowego na podstronie KONTAKT lub zadzwoń pod numer 781-242-444. Nasz doradca odpowie na wszystkie pytania oraz przygotuje bezpłatnie symulacje kosztów i wyników. Kampanie reklamowe jesteśmy w stanie wdrożyć w tempie ekspresowym zapewniając dopływ klientów niemal od razu!

Specjalista ds. optymalizacji i pozycjonowania stron. Właściciel agencji reklamowej Eldorado53. Z pełną pasją rozwija profile na portalach społecznościowych dla różnych branż.

JESTEŚMY 3GSTUDIO.

Chcesz wyprzedzić konkurencję? Nie wydawaj więcej – wydawaj mądrzej. Dzięki współpracy z nami dowiesz się co przyniesie najlepsze efekty i da pieniądze Twojej firmie!

Poproś o bezpłatną wycenę

Oferujemy profesjonalne usługi SEO, które pomagają stronom internetowym drastycznie podnosić wynik wyszukiwania organicznego, aby konkurować o najwyższe pozycje w rankingach, nawet jeśli chodzi o wysoce konkurencyjne słowa kluczowe.

Więcej wpisów z naszego blogu

Zobacz wszystkie wpisy